Sjøtrollet er nå 9. august tilbake på bøya ved Fagerstrand etter å ha vært på land for puss og stell i Bestumkilen en drøy uke. Ni medlemmer deltok på dugnaden, med tilsammen 143 timer. Se listen av det som ble gjort her og bilder på vår Facebook-side.
- Taket er spylt og styrhus er vasket utvendig med grovrens. Styrhuset er så skrapet, flekket og delvis malt med Arcanol.
- Skrog under vannlinjen er spylt, skrapet, maskert og påført 5 liter blått bunnstoff, Jotun Nonstop II Blue. Dype skader inn til plasten ble først reparert med gelcoatsparkel.
- Propell er pusset, med vinkelsliper renseskive
- Sinkanode på flyndra (Biltema modell) er byttet
- Det røde på skroget er renset med Hugos rensepasta
- Fenderne er skurt med Jif. En ny fender og to nye fendertau er kjøpt inn. Slitte fendertau er kastet.
- Flaskekassa er vasket innvendig
- Det er malt grå antisklimaling på lokket til flaskekassa og på gangområdene foran.
- Gummibeskyttelsen i ankerbrønnen er byttet ut med to tykkere gummiduker
- Ankerrulla har fått ny plastsylinder
- Tredekk, benker, lemmer og dører utvendig er oljet med treolje
- Slåene på dørlåsene er bøyd litt til slik at nøklene går enkelt rundt fra utsiden
- Det er festet nye liner for å holde dørene åpne, både foran og bak
- Dykkestigen har fått ny gaffatape som holder polstringen på plass
- Luka på akterdekket har fått byttet tetningsmiddel og er malt med grå golvmaling med antisklipulver
- Vegger, skap, styrekonsoll og tak inne i styrhuset er vasket og oljet med teakolje
- Dørken i styrhuset er vasket og malt med grå golvmaling med antisklipulver, to strøk
- Motorkassen er malt utvendig med hvit alkydmaling
- Det er vasket under benker, toalett og styrekonsoll
- Ny elektromagnetisk flottør til lensepumpa er montert og koblet opp. Ny treveis bryter som tillater manuell kjøring og deaktivering av lensepumpa, er montert oppå styrekonsollet.
- Nytt usb ladeuttak er montert på siden av styrekonsollet og koblet til slik at det virker når hovedbryteren for forbruksbatteriet er innkoblet.
- Impeller er byttet. Lokk til impelleren har fått nye skruer og godset på pumpa er gjenget ut.
- Jolla er tettet med marintetning i skruehull og gelcoatsparkel over steder der plasten var åpen
- Feste til måkejager er limt på igjen med to-komponent epoksy
- Netting og rør som har løsnet foran på dieselvarmer er fikset. Noe støv og lo er fjernet fra luftinntaket.
- Taukassen under skapet er byttet ut med en litt større og mykere variant. Den er litt nærmere utblåsningen fra dieselvarmeren, så den bør flyttes på når varmeren kjøres.
- Ror er justert. Det er laget et midskipsmerke på rattet.
- Stroppen som begrenser åpning av bakdøra er strammet slik at døra ikke slår mot veggen lenger.
- Den forreste plata på dørken er åpnet og bolter på dieseltanken er strammet etter at litt svetting ble observert. Plata er festet med nye skruer.
- Isolasjonen inni motorkassa er limt, som en midlertidig løsning
- Kjølesystem tetningsmiddel er fylt